Friday, August 31, 2012

Merdekakah aku???

Bunyi bunga api kat luar macam tengah berperang...
Bergema gema sampai aku rimas...
Aku keluar depan lobby dan tengok ke arah laut...
Nampak sikit je sebab terlindung dgn kondo mewah yg sedang dibina...hampa...

Mat rempit berkonvoi depan hotel bawak bendera...
Lalu depan balai sebelah dan jerit "Merdeka"...
Seakan akan mengacah abang abang polis kat balai sebelah ni...
Tapi merdeka kah mereka dengan perangai macam tu???

Mereka tu feeling je merdeka lebih...
Hakikatnya belum tentu mereka tau siapa nama pakcik yang angkat tangan dan jerit "Merdeka" buat pertama kali tu...
Tengah taip ni mat kereta pulak berkonvoi lalu depan hotel...
Perlu ke tekan minyak tapi tak masuk gear???Bingit tau tak...

Aku masih kat sini...
Bekerja 2 shift sebab anak buah EL mengejut...
Bukan tak ikhlas atau meragui...
Tapi mereka pandai pilih tarikh dan masa untuk EL dan MC...

Merdekakah aku???
Masih di jajah beban kerja bertimbun timbun...
Masih di jajah cinta yang hilang...
Masih duduk depan pc taip blog...

Selamat Hari Merdeka Malaysia...
Dan terima kasih kepada semua atuk atuk yang berjuang demi kemerdekaan kita...


- aidil asyraf azman -





No comments: