Friday, December 23, 2011

Perasaan itu...


Apa korang akan buat jika korang terserempak dengan crush/skandal korang masa zaman sekolah???Hurm...as for me...it was awkward...like super awkward...sebab dia ingat aku...ingat nama...ingat rumah aku kat mana...ingat everything about me...but me???nama dia pun aku lupa... -___-'' 

I think that was my first monkey love...masa tu aku form 1...aku sekolah kat all boys school...dia pulak sekolah kat all girls school...macam mana kitaorg kenal???dalam bas sekolah... = ) 

Kitaorang duduk kat kampung...sekolah pulak kat bandar...berpuluh kilometer sekolah dari rumah...so untuk pergi sekolah kenelah naik bas sekolah...sebab nak naik bus awam kene tukar 2 bas...dan kekerapan bas kat kampung ibarat menunggu sesuatu yang tak pasti...dan satu satunya bas sekolah yang menghantar budak budak kampung sekolah bandar adalah bas Mega Ria...sadis sungguh...so basically semua budak sekolah bandar adalah budak sekolah rendah aku...sebab all student yang dapat 4A masa UPSR dapat sekolah bandar...boys akan pergi English College...girls akan pergi SIGS or Convent...so on first day naik bus sekolah excited sungguh...sebab aku kenal ramai orang dalam bas sekolah tu..tapi ada 2 3 orang yang aku tak kenal...malah tak pernah nampak pun...termasuk lah dia...

Semua start bila dia tanya nama aku kat kawan perempuan aku...dan budak perempuan baru nak naik kan suka benda benda yang ala ala romantik/mcm cerita dalam novel...sebab dia tanya nama aku je terus kitaorg digossipkan...dan seminggu lepas tu aku tau nama dia...aku suruh budak sekolah rendah dalam bas tanyakan...hehehe...tak kan nak tanya kat kawan perempuan aku kan...ada satu hari ni...dah sampai depan sekolah dia...so dia nak turun...tetiba kawan perempuan aku yang sama sekolah dengan dia bagi surat kat aku...cakap dia bagi...perasaan aku masa tu...omg...first time orang bagi surat ni...berdebar debar...nasib baik dia bagi sembunyi sembunyi...kalau tak harus jadi bahan dalam bas...

Dan start dari masa tu...kitaorang start berbalas surat...dia suka bagi surat pakai kertas wangi...hehe...aku pulak suka pakai kertas warna coklat...kertas recylce tu...kertas fav aku...cuma kertas tu tak wangi je...nasib baik masa tu aku tak letak bedak wangi biar kertas tu jadi wangi...kalau tak mesti tu adalah benda yang aku regret dalam hidup...haha...tapi semua tu bertahan 6 bulan je...sebab lepas 6 bulan aku kene pindah rumah...dan aku stop naik bas sekolah...maka peluang nak jumpa dia agak susah...so hubungan cinta monyet kitaorg terhenti macam tu jer...takde lagi nampak budak lelaki St Joseph rendah bagi surat kat kakak cantik...takde lagi orang save kan tempat duduk untuk dia dalam bas sekolah...takde lagi nampak kitaorang berborak tapi cover cover kat bus stop masa tunggu bas nak balik... =(

Tadi aku jumpa dia...dia yang tegur...'Aidil kan...Majidee...Mega Ria...EC???'
pastu aku boleh buat muka confused...'Er siapa ye???lupalah...'<---SADIS!!!
Bila dia sebut je nama dia terus aku teringat macam mana excitednya aku bila dapat surat dia dulu...macam dalam drama semua yang indah indah dulu semua flashback balik...so kitaorang borak borak kejap...lepas tu ada sorang lelaki datang kat dia...boyfriend dia...so lepas tu aku minta diri nak gerak dulu...semua kenangan yang indah dulu semua hilang satu persatu...lepas 10 minit baru aku sedar...yang aku lupa minta no telefon dia...sadis sekali lagi...
tak sangka yang dia masih ingat kat aku... =)

Untuk awak...terima kasih sebab masih ingat saya...terima kasih juga untuk 6 bulan yang terindah bersama awak...terima kasih untuk surat surat wangi awak...terima kasih untuk semuanya...saya doakan awak bahagia dunia akhirat...dan jangan lupa jemput kalau nak kawin nanti...insyaAllah saya datang... =)


Lagu ni untuk awak...N.A.B.



Note : I still smiling right now...teringat masa jadi monyet dulu...
Btw to all my friend yang kenal aku...please eh jangan gelak...aku tau aku tak pernah cerita kat korang...but this is me...when I was 13...hehe...


AAA

No comments: