Friday, August 12, 2011

Jauh dari perut...

Aku tengah masak kek tapi boss suruh tolong akak housekeeping cuci depan...
Aku bukan berkira tapi aku tengah masak kek...Kalau lari timing nanti kek hangus...
Aku jeling boss...boss jeling balik...Aku terus tarik paip bomba tue keluar...
Sampai depan aku bukak paip tue...Menyembur air keluar...kuat jugak...
Terus aku terbayang sembur air tue kat psycho psycho...
Biar bersih hati diaorang...Tiba tiba ibu jari aku panas...
Aku tengok lantai ada titik titik merah...Kenapa ibu jari aku luka???
Aku tengok akak housekeeping...dia tengok aku balik...
'Kene mulut paip tue...akak selalu kene...'
Aku ambil tisu...tekap kat ibu jari...lepas tue boss datang depan dia tanya kenapa...
'Ibu jari saya luka...pedih lah...nak mc ari nie...'aku buat muka kesian...
Aku memang malas pon nak kerja hari nie...aku nak pergi City Square...
Tengok movie sorang sorang...tengok orang lalu lalang...
Itu hobi aku...hobi terbaru...lepas aku rasa diperbodohkan...
Berbalik kat boss aku...dia jeling...dia cakap...
'Luka tue jauh dari perut...mengada ngada...'
Aku tengok ibu jari aku...aku tengok perut aku...
Aku letak ibu jari aku atas perut...aku tengok boss...boss tengok aku...
'Nie luka dah dekat perut...so boleh mc???'
Boss jeling...dia terus ketawa lepas tue masuk ofis...tinggal aku sorang kat depan...
So aku dapat mc ke tak nie???aku confuse kejap...
'MC...'aku jerit dari depan...'BERANGAN...'boss jerit dari ofis...
Aku tengok skrin pc...tengok bakery baking life aku...
Kek dah hangus...ibu jari dah luka...
~ Boss jahat...~ hati aku berbisik...


Note : Hati pon luka...luka permanent...



AAA


2 comments:

Orient Riedel said...

HihihihiK..comel~~~

Asyraf_Crescent said...

hahaha...boss kejam!!!nak mc!!!